Kristianstads Vattenriket är ett område
med fin och värdefull natur.
Här bor många människor.
I Vattenriket arbetar vi för att
använda mark och vatten
på ett sätt som inte förstör.
Området ska vara till nytta
för människor, djur och växter.
Ett bra sätt att lära sig mer om landskapet
är att åka ut i naturen.
I Vattenriket finns 20 besöksplatser.
Här kan du promenera
och skåda fågel från fågeltorn.
Det bästa sättet att upptäcka Vattenriket
är att börja på naturum.
Här finns personal, utställning
och aktiviteter för barn och vuxna.
